- Ви тут:
- Мандарин News
- Суспільство
- Кропивницький та нові тарифи: що приховує міська рада й перевізники від жителів
Для приватних перевізників розробили рекомендації щодо обгрунтування розрахунків підвищення вартості проїзду. Про невідповідності в роботі та розрахунках приватних перевізників розповіла Інга Дуднік, виконавча директорка ГО «Територія успіху» сьогодні, 16 лютого, під час пресконференції. За словами Інги, Кропивницька міська рада від участі в заході відмовилась.
Так, в аналізі команда ГО порівняла дані прогнозування перевізників в 2017 році і ті, що подали наразі.
Проаналізували дані по 7 перевізникам і 22 маршрутам. Виключили маршрути, які, наприклад, за прогнозом 2017 року один перевізник мав надавати послуги, але у 18-19 роках уклали угоду з іншим перевізником.
Аналіз виконували на основі даних, які передали перевізники:
- кількість автомобілів на маршруті
- кількість водіїв
- кількість рейсів
- довжина маршруту
- години та дні обслуговування
- пасажиропотік
- витрати на паливо-мастильні матеріали
- витрати на запасні частини
Експерти зробили певні висновки стосовно перевізників:
- Всі подані дані є розрахунковими
- Є розбіжності між даними за 2017 рік та 2020 рік.
- Відслідкувати та проаналізувати адміністративні витрати не можливо.
- Не коректно вказана довжина маршрутів
- В собівартості перевезень питома вага підвищення мінімальної заробітної плати на одног
- о пасажира це приблизно +1 грн.
- В собівартості перезень в середньому на 1.10 зменшились витрати на одного пасажира.
"Відбулось підвтищення мінімльної зарплати до 6 тисяч гривень. Це дало +1 гривню на кожну одиницю перевезення, але вартість палива знизилась на 1.10 грн, тож вартість в цих підрахунках урівнялась, - пояснює Дуднік.
- Є невідповідності й в інтервалі руху маршруток.
«За даними eway інтервал руху маршруток складає
від 5 до 20 хв, а наприклад, по 108 маршруту мають їздити 10 машин, а eway попереджає про інтервал руху транспорту від 50 хв до 200 хв. Радить скористатись іншим маршрутом», – каже Інга.
- Інга вказала, що кількість водіїв, яка вкладається в собівартість перевезень, фізично не може забезпечити послуги з перевезення щодня протягом року.
«Як ми можемо розраховувати на дотримання графіку руху у вечірні та ранкові години, якщо, наприклад, по маршруту 11 передбачено 10 машин і 12 водіїв, при тому, що вони пишуть, що робочий день у водія складає 8 годин. Тобто виходить, що 1 водій має одночасно на двох машинах працювати без вихідних, святкових днів та відпустки», – констатує Інга Дуднік.
Також у відкритому доступі немає схеми руху маршрутів.
До того ж, за словами Інги, перевізники порушували умови договору, коли в час посиленого карантину відмовлялись виїжджати на маршрути та доставляти містян, зокрема й лікарів, до роботи.
Відтак, до переліку рекомендацій для тих, хто організовує перевезення увійшли:
- Монетизація пільг ( для того щоб з міського бюджету не витрачати гроші на компенсацію. Тоді приватні перевізники будуть в одних умовах з комунальним транспортом)
- Обладнання транспортних засобів (комунальних та приватних) валідаторами і переходити на безготівковий розрахунок, тоді питання дослідження пасажиропотоку взагалі б не було. Ці дані дуже корисні з точки зору організації транспортних потоків, щоб розуміти в який напрямок у час пік треба більше маршрутів, а куди менше. Тоді стане зрозімілим і обіг пасажирів
- Обладнати транспорт GPS-навігаторами
- Встановити відповідальність перевізників
- Дані мають бути не розрахунковими, а розробленими на базі певних документів
Насамкінець Інга анонсувала громадське обговорення підвищення вартості тарифів, яке відбудеться 26 лютого о 9:00 в 426 кабінеті у приміщенні міської ради. Саме ж оголошення про громадське обговорення на сайті міської ради є лише в розділі "Консультації з громадськістю". Жодного анонсу про консультації з громадськістю в період з 12 по 25 лютого щодо підвищенян вартості проїзду немає. Його теж можна знайти лише в розділі "консультації з громадськістю". Міська рада не оприлюднила й інші важливі для громади дані:
Відтак до 26 лютого громадська організація передасть пакет документів з рекомендаціями по кожному маршруту в міську раду.
Нагадаємо, у кропивницьких маршрутках проїзд зросте до 7 гривень, а у тролейбусах - до 5 гривень за одну поїздку. Мер Кропивницького прокоментував підвищенян цін на проїзд.