Кропивницький та нові тарифи: що приховує міська рада й перевізники від жителів Рекомендовані

Вівторок, 16 лютого 2021 14:50

Для приватних перевізників розробили рекомендації щодо обгрунтування розрахунків підвищення вартості проїзду. Про невідповідності в роботі  та розрахунках приватних перевізників розповіла Інга Дуднік,  виконавча директорка ГО «Територія успіху» сьогодні, 16 лютого, під час пресконференції. За словами Інги, Кропивницька міська рада від участі в заході відмовилась.

Так, в аналізі команда ГО порівняла дані прогнозування перевізників в 2017 році  і ті, що подали наразі.

Проаналізували дані по 7 перевізникам і 22 маршрутам. Виключили маршрути, які, наприклад, за прогнозом 2017 року один перевізник мав надавати послуги, але у 18-19 роках уклали угоду з іншим перевізником.

Аналіз виконували на основі даних, які передали перевізники:

  • кількість автомобілів на маршруті
  • кількість водіїв
  • кількість рейсів
  • довжина маршруту
  • години та дні обслуговування
  • пасажиропотік
  • витрати на паливо-мастильні матеріали
  • витрати на запасні частини

Експерти зробили певні висновки стосовно перевізників:

  • Всі подані дані є розрахунковими
  • Є розбіжності між даними за 2017 рік та 2020 рік.
  • Відслідкувати та проаналізувати адміністративні витрати не можливо.
  • Не коректно вказана довжина маршрутів
  • В собівартості перевезень питома вага підвищення мінімальної заробітної плати на одног
  • о пасажира це приблизно +1 грн.
  • В собівартості перезень в середньому на 1.10 зменшились витрати на одного пасажира.

"Відбулось підвтищення мінімльної зарплати до 6 тисяч гривень. Це дало +1 гривню на кожну одиницю перевезення, але вартість палива знизилась на 1.10 грн, тож вартість в цих підрахунках урівнялась, - пояснює Дуднік. 

  • Є невідповідності й в інтервалі руху маршруток.

«За даними eway інтервал руху маршруток складає 

від 5 до 20 хв, а наприклад, по  108 маршруту мають їздити 10 машин, а eway попереджає про інтервал руху транспорту від 50 хв до 200 хв. Радить скористатись іншим маршрутом», – каже Інга.

  • Інга вказала, що кількість водіїв, яка вкладається  в собівартість перевезень, фізично не може забезпечити послуги з перевезення щодня протягом року.

«Як ми можемо розраховувати на дотримання графіку руху у вечірні та ранкові  години, якщо, наприклад, по маршруту 11  передбачено 10 машин і 12 водіїв, при тому, що вони пишуть, що робочий день у водія складає 8 годин. Тобто виходить, що 1 водій має одночасно на двох машинах працювати без вихідних, святкових днів та відпустки», – констатує Інга Дуднік.

Також у відкритому доступі немає схеми руху маршрутів.

До того ж, за словами Інги, перевізники порушували умови договору, коли в час посиленого карантину відмовлялись виїжджати на маршрути та доставляти містян, зокрема й лікарів, до роботи. 

Відтак, до переліку рекомендацій для тих, хто організовує перевезення увійшли:

  • Монетизація пільг ( для того щоб з міського бюджету не витрачати гроші на компенсацію. Тоді приватні перевізники будуть в одних умовах з комунальним транспортом)
  • Обладнання транспортних  засобів (комунальних та приватних) валідаторами і переходити на безготівковий розрахунок, тоді питання дослідження пасажиропотоку взагалі б не було. Ці дані дуже корисні з точки зору організації транспортних потоків, щоб розуміти в який напрямок у час пік треба більше маршрутів, а куди менше.  Тоді стане зрозімілим і обіг пасажирів
  • Обладнати транспорт GPS-навігаторами
  • Встановити відповідальність перевізників
  • Дані мають бути не розрахунковими, а розробленими на базі певних документів

Насамкінець Інга анонсувала громадське обговорення підвищення вартості тарифів, яке відбудеться 26 лютого о 9:00  в 426 кабінеті у приміщенні міської ради. Саме ж оголошення про громадське обговорення на сайті міської ради є лише в розділі "Консультації з громадськістю". Жодного анонсу про консультації з громадськістю в період з 12 по 25 лютого щодо підвищенян вартості проїзду немає. Його теж можна знайти лише в розділі "консультації з громадськістю". Міська рада не оприлюднила й інші важливі для громади дані: 

Відтак до 26 лютого громадська організація передасть пакет документів з рекомендаціями  по кожному маршруту в міську раду.

Нагадаємо, у кропивницьких маршрутках проїзд зросте до 7 гривень, а у тролейбусах - до 5 гривень за одну поїздку.  Мер Кропивницького прокоментував підвищенян цін на проїзд. 

Прочитано 187 разів
Останнє редагування Вівторок, 16 лютого 2021 16:10
Оцініть матеріал!
(0 голосів)

Додати коментар


SportDiscounter Спортландия
+