Хто у Кропивницькому працює найбільш публічно?

Середа, 25 квітня 2018 11:43

Учора, 24 квітня 2018 року Громадянська мережа ОПОРА у Кропивницькому презентувала результати п‘ятого вимірювання Індексу публічності органів місцевого самоврядування.

За результатами вимірювання, у 2017 року муніципалітет Кропивницького посів 13 місце серед 24 обласних центрів країни. Його показник публічності становить 65,1 %, що на 2,1 % більше, ніж минулого року. При цьому у 2016 році Кропивницький був на 5 місці серед обласних центрів України.

Як зазначила координатор вимірюванні Індексу у Кропивницькому Зоя Лебідь, в цілому спостерігається тенденція до зростання публічності, прозорості та відкритості обласного центру. При цьому є проблемні питання, які не вирішуються останні 5 років вимірювання Індексу. Так на рейтинг впливає відсутність актуального Генерального плану міста, зовнішнього аудиту та практики публікації фінансових документів, що стосуються роботи комунальних підприємств.

У порівнянні із 2016-м роком найбільше зросла публічність виконавчих органів ради – з 59% до 68%. Також збільшився рівень публічності депутатського корпусу – з 62% до 64%. Рівень публічності міського голови знизився з 67% до 63%.

Індекс публічності міського голови Кропивницького. До позитивних практик роботи головної посадової особи місцевого самоврядування Кропивницького ОПОРА відносить наявність актуального графіку прийому громадян та, в більшості випадків, особисте здійснення таких прийомів. На сайті ради оприлюднено інформацію про штатних та позаштатних радників міського голови, структуру виконавчих органів ради. У 2017 році міський голова звітував про свою роботу, роботу виконавчих органів у форматі публічної зустрічі із громадськістю.

На веб-сайті та у муніципальній газеті вчасно публікуються оголошення щодо вакантних посад.

До недоліків, що впливають на позицію у рейтингу публічності міського голови, експерти вдносять відсутність на сайті електронних декларацій , а також розпоряджень щодо кадрових питань.У міськраді та її виконавчих органах не запроваджено систему управління якістю (ISO). Генеральний план міста, прийнятий у 2001 році, на сьогодні втратив свою актуальність. Новий документ досі не прийнятий.План зонування території міста розміщений на сайті, але має малий масштаб, а тому непридатний для використання онлайн.

Індекс публічності виконавчих органів міськради. Достатньо високі показники прозорості виконавчих органів Кропивницької міської ради забезпечує оновлений офіційний сайт муніципалітету. Система навігації веб-сайту є достатньо зручною та інтуїтивно зрозумілою. На порталі оприлюднено проміжні та остаточні звіти щодо виконання місцевих цільових програм. Частина наборів даних оприлюднені у форматі відкритих даних.

Водночас виконавчі органи не звітують про роботу виконавчих органів у форматі публічної зустрічі із громадою; на веб-сайті відсутня фінансова звітність комунальних підприємств; при комунальних підприємствах міста не створено наглядових рад. Звіти про хід та результати відчуження комунального майна публікуються лише у звітах про виконання Програми управління комунальним майном.

Індекс публічності депутатів міської ради. Зростання показників публічності діяльності депутатського корпусу Кропивницької міської ради у рейтингу Індексу-2017 вдалося досягнути завдяки завчасному інформуванню територіальної громади про скликання сесій та в більшості випадків- вчасного оприлюднення їх порядку денного.

Попри те, що більшість депутатів надають звіти про свою діяльність для публікації на сайті міської ради, частина звітів не містять інформації про діяльність депутатів у раді та її органах, виконання передвиборчої програми. Більшість депутатів не звітують на публічних зустрічах з виборцями.

За результатами моніторингу Індексу публічності міської ради міста Кропивницького Громадянська мережа ОПОРА виробила ряд рекомендацій щодо покращення рівня публічності. Деякі з них:

  • розмістити на веб-сайті міської ради електронні декларації посадовців або надати активні гіперпосилання на них на сайті НАЗК; оприлюднити розпорядження, які стосуються кадрових питань, обмежуючи при цьому доступ до конфіденційної інформації;
  • налагодити практику публікації документів, що стосуються роботи комунальних підприємств (фінзвітність, перелік послуг та тарифи, інформацію про пільги тощо); утворити наглядові ради при найбільших комунальних підприємствах;
  • врегулювати у Статуті чи інших документах, наприклад положеннях, процедури місцевої ініціативи, загальних зборів, громадських слухань;
  • створити умови для можливості перебування осіб з інвалідністю на усіх публічних заходах міської ради (засідання комісій, виконкому тощо);
  • запровадити систему управління якістю (ISO);
  • прийняти актуальний Генеральний план міста та оприлюднити його на сайті міської ради.

Довідково: Індекс публічності – це загальнонаціональна кампанія моніторингу прозорості, відкритості та підзвітності діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування. Об’єктом моніторингу є міські ради в обласних центрах України. У 2017 році вимірювання здійснювалося також у тимчасово перенесених обласних центрах Донецької та Луганської областей.
Система показників Індексу публічності розроблена на основі положень українського законодавства та міжнародних стандартів у сфері публічності муніципальної влади. Результатом проведеної кампанії є публікація щорічного всеукраїнського дослідження – «Індекс публічності місцевого самоврядування 2017». З результатами минулорічних вимірювань можна ознайомитися на сайті www.publicityindex.org.

Прочитано 509 разів
Оцініть матеріал!
(0 голосів)

Додати коментар


+