Як не платити за сусіда, або як борються із крадіжками води на Кіровоградщині Рекомендовані

П'ятниця, 16 вересня 2022 09:49

«Дніпро-Кіровоград» продовжує виявляти недобросовісних споживачів води, які використовують  більше, а сплачують менше, простіше кажучи, крадуть воду. Про це mandarin-news розповів в. о. гендиректора підприємства Олександр Пісний.

Такі заходи ОКВП «Дніпро-Кіровоград» було проведено у рамках запровадженої новим в. о. гендиректора підприємства Олександром Пісним програми з локального зонального моніторингу споживання. Нещодавно підприємству вдалось вирахувати сауни, мийки, готелі і кафе, які за місяць сплачують менше, ніж середньостатистична сім‘я. За словами  Олександра Пісного, з результатами перевірки підприємство звернулося до правоохоронних органів.

«Результати нашого (тепер – постійного) моніторингу показали, що фактично відбуваються крадіжки води в значних обсягах. Якщо середньостатистична сім‘я з двох дорослих і двох дітей, впродовж місяця може використовувати до 15 кубометрів води, то, наприклад, один з готелів споживав всього близько 11 кубічних метрів води в місяць. Ви в це вірите?! І це не поодинокий приклад в тому числі для саун, бань. Усі факти  розглядає прокуратура і поліція», – розповів Пісний.

В. о. гендиректора зазначає,  що після відповідних перевірок та проведеної «виховної» роботи баня-сауна, яка сплачувала в місяць за 8 кубів спожитої води наразі вже вносить дані щодо використання 50-60 кубометрів за один місяць.

«Так, довести крадіжки води підприємствами складно через відсутність лічильників на таких об’єктах приватної власності, адже їм нараховується середній унормований тариф, але ж по факту власником було спожито набагато більше!  До того ж, мабуть з 95% таких підприємств не оформлені офіційно на законодавчому рівні»,- роз’яснює Пісний.

Усі ці прогалини покликаний врегулювати закон «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», згідно з яким ОКВП «Дніпро-Кіровоград» власним коштом має встановити на території приватного будинку колодязь та розмістити в ньому лічильник. Але ми ж розуміємо, що мова йде про чималі кошти.

 

Схожа ситуація склалася і в багатоповерхівках, проте тут  виявити факти порушень значно складніше. В ідеалі показники загальнобудинкового лічильника мають дорівнювати сумі всіх лічильників, які є в будинку. Проте на практиці часто у багатоповерхівках  міста та області фіксують випадки використання магнітів на квартирних лічильниках та інші хитрощі.

«Це, насправді, соціальна несправедливість, коли хтось платить суму за спожиту воду, а інший через незаконні врізки чи магніти ухиляється від сплати.

В багатоповерхівках прилади комерційного обліку розміщуються в підвалах, а потім зводиться баланс відповідно показників лічильників в кожній квартирі. В кінці місяця ми отримуємо звіт, що до будинку доставили (як приклад)  1000  тис кубічних метрів води, а використано 50%,  тобто з 1000 кубометрів всього за  500-т звітували. Відповідно затвердженої Міністерством регіонального розвиту методики розподілу комунальні підприємства – надавачі послуг водопостачання зобов’язані визначену різницю розподілити між усіма мешканцями будинку. Це нараховування відбувається автоматично. Так працює методика: найбільше нараховують тому, хто найбільше використовує води. І в цьому теж виявляється соціальна несправедливість, тому що крадії знову сплачують менше, ніж сумлінні споживачі. І через це також важливо вчасно передавати показники лічильника для коректних розрахунків, - говорить Олександр Олександрович.

Аби врегулювати дисбаланс та не платити за спожиту недобросовісним сусідом воду, в.о. гендиректора підприємства пропонує мешканцям багатоповерхівок ряд кроків:

  • визначити відповідального, який би у разі виявлення фактів викрадення води чи виникнення сумнівів у споживанні води у того чи іншого мешканця будинку повідомляв в ОКВП «Дніпро-Кіровоград» та правоохоронні органи;
  • в усіх мешканців багатоповерхівки повинні бути встановлені лічильники;
  • проводити збори мешканців, на яких досліджувати різниці в показниках, щоб хоча би власними зусиллями намагатися вирівняти соціальну несправедливість через недоліки методики, яка застосовується.
  • мешканцям будинку придбати антимагнітні стрічки та бокс (орієнтовно 52-55 грн.), які ОКВП «Дніпро-Кіровоград» встановить безкоштовно у кожній квартирі; 
  • систематично передавати показники лічильника та забезпечити контролерам можливість зняття показників.
  • Працівники ОКВП «Дніпро-Кіровоград», у свою чергу, проводитиме обзвін мешканців багатоповерхівок, які не передали показники лічильників за розрахунковий період не пізніше ніж до 10-го числа наступного місяця, а також повідомлятиме мешканців будинку про фактичне місячне споживання послуг по будинку, розміщуючи відповідну інформацію на інформаційних стендах або під’їздах будинків.
  •  

На даний час підприємство працює над організацією дистанційного онлайн-збору даних з комерційних та зональних вузлів обліку населених пунктів, які входять в ОКВП, та планує застосувати комп’ютерну програму з аналітичними функціями. Саме це дозволить оперативно реагувати на можливі крадіжки та допоможе підприємству визначати зони першочергового виконання робіт з наведення порядку чи то по сплаті за фактично надану послугу, чи то з ліквідації втрат води через пориви трубопроводів. 

Нагадаємо, Олександр Пісний очолює ОКВП «Дніпро-Кіровоград» менше року, з кінця грудня 2021-го, проте за час перебування на посаді в. о. гендиректора підприємства продовжує розвиток вже існуючих та впроваджує нові проєкти. Зокрема, розробив механізм контролю споживання води усіма категоріями населення та підприємствами, реалізує політику підвищення енергоефективності на підприємстві,   прикладає зусилля по добудові важливих для населення очисних споруд у Світловодську та Кропивницькому вартістю в мільйони доларів, тощо. Також в.о. гендиректора працює над уникненням втрат води, які трапляються і через зношеність та відповідні постійні пориви мереж, і, в тому числі - через особливості рельєфу місцевості міста Кропивницький, який призводить до надлишкового тиску в деяких ділянках мереж .  Аби мінімізувати втрати води та збільшити реалізацію, Пісний запланував завершення реконструкції непридатних трубопроводів, яке розпочало попереднє керівництво. Наразі для уникнення значних втрат води через несправність більшості запірної арматури, в.о. гендиректора реалізує проєкти по заміні засувок шляхом їх реставрації, що значно зменшує фінансове навантаження на підприємство без погіршення якості виконання робіт. Одночасно йде робота з  встановлення регуляторів тиску, саме для усунення проблем з надлишковим тиском та зменшення вірогідності поривів. За словами нового керівника підприємства, усі ці заходи допоможуть забезпечити економію енергоресурсів і, як наслідок, допомогти в стримані зростання тарифів.

 

Прочитано 1948 разів
Останнє редагування Понеділок, 19 вересня 2022 09:11
Оцініть матеріал!
(0 голосів)

Додати коментар


+