- Ви тут:
- Мандарин News
- Суспільство
- Експерти розповіли про тривалість паливної кризи
Паливна криза може продовжитись до листопада. Про це повідомляє mandarin-news з посиланням на auto.24.
За останній тиждень 6-13 червня постачання бензину та дизельного палива в Україну збільшилося, а ситуація на АЗС трохи покращилась. Проте дефіцит все ще залишається. Тому споживачі змушені шукати пальне та проводити у чергах по кілька годин.
Засновник групи "Прайм" Сергій Леушкін зазначає, що постачання бензину в країну суттєво збільшилося, а дефіцит на бензин зберігається переважно у східних областях.
"Черги не зникнуть. Для того, щоб ринок остаточно наповнився паливом, необхідно, щоб припинилася хвиля перевірок на АЗС. У нас держрегулювання начебто й прибрали, але з іншого боку щодо АЗС вводять санкції через високі ціни. Хоча ціна нафти коливається в діапазоні 120 -125 доларів за барель, тому за такою ціною продавати бензин по 52 грн/л не дуже вигідно”, – каже Леушкін.
Бізнесмен зазначає, що після скасування державного регулювання ціни на пальне цей бізнес став відносно вигідним і постачання бензину збільшилося. Проте зараз через зростання цін на нафту, а внаслідок цього і на нафтопродукти, маржа трейдерів впала вдвічі і охочих завозити пальне в Україну поменшало.
За його словами, напруженість на ринку дизельного палива все ще зберігається через високий попит з боку аграріїв, активізацію економіки, а також зростання автомобільних вантажоперевезень.
"Залізниця не справляється з перевезенням вантажів, відповідно виріс попит на послуги автоперевізників. Їхні ставки суттєво зросли і вони дуже задоволені ситуацією. Через це виросло і споживання дизпалива", – каже Леушкін.
Бізнесмен зазначає, що хоча постачання дизпалива зростає, попит на нього росте ще більше. Він вважає, що така ситуація залишиться такою до кінця жнив у листопаді.
міністерка економіки України Юлія Свириденко.
За словами міністерки економіки України Юлії Свириденко, черги за пальним на українських АЗС зникнуть після того, як буде забезпечено його запаси щонайменше на 2 тижні – наразі такі запаси складають 7-8 днів.
"У нас зараз запаси після того, як була відпущена ціна, зростають – в критичні дні це було 2-3 доби, зараз це на 7-8 днів запасів пального і по дизелю, і по бензину. Звичайно, що до війни це було 15-16 діб. Коли ми зможемо досягнути хоча б такого обсягу запасів, можна буде стверджувати, що черги зникнуть. Зараз ми не можемо констатувати, що бензину і дизелю немає – є, але не у достатній кількості", - сказала вона.
Очільниця Мінекономіки також зазначила, що наразі ситуація покращується завдяки новим каналам імпорту.
"Ситуація виправляється. Звичайно, черги є… Треба починати з того, що в країні війна, і був знищений нафтопереробний завод, який забезпечував нас і дизелем, і бензином, і нам від березня-квітня довелося повністю 97% каналів імпорту пального переорієнтувати на те, щоб знайти ці нові канали, забезпечити фізичний обсяг ресурсу і доставити його в країну", - повідомила Свириденко та додала, що в березні було імпортовано 60 тис. тонн пального, а вже у червні імпорт пального може скласти 600 тис. тонн.
За її словами, з ринку Європи імпортується максимально можливий обсяг, і вже були перші поставки з США.