У Кропивницькому представили містично-театральне дійство IYOV від Влада Троїцького (ФОТО)

Четвер, 07 вересня 2017 16:17

30 серпня під час Національного мистецького фестивалю «Кропивницький» глядачам представили експериментальну оперу «IYOV».

Опера, яку режиссер Влад Троїцький визначає як містично-театральне дійство для препарованого рояля, ударних, віолончелі та солістів вдерше презентували у 2015 році під час ГОГОЛЬFEST у Києві. З того часу постановку презентували в Китаї, Австрії, США, Данії, Польщі та неодноразово в Україні.

Створена за Книгою Йова – частиною Старого Заповіту – оповідає глядачам історію праведника. Аби перевірити чи дійсно чоловік щирий у своїй вірі не лише в щасті, а й в горі, Сатана з божого дозволу посилає на нього всі можливі напасті – від втрати багатства, смерті дітей і до прокази. Попри страждання і відчай Йов не зрікся Бога, і все що він мав повернулось до нього.

Ця опера вперше в історії світової музики поєднує у собі оперу, реквієм та ораторію.

В перфомансі використовували як український переклад біблійних текстів, так і латинські сакральні тексти.

Особливе звучання надав опері препарований рояль, звук якого міняється за допомогою різних предметів, які поміщають на або між струнами чи молоточками, в результаті фортепіанне звучання поєднується з перкусійним.

У звучанні опери можна було чути біт, фольклорні голосіння і церковні співи. Увиразнювали звичання відеопроекції. Глядачі поринали у певний медитативний транс, враженнями про що жваво ділились у соцмережах.

"Ідея біблійська, втілення ультрасучасне. Підтекст - для думаючих. Абсолютно геніальні акустичні знахідки: "препарований рояль" - свого роду оркестр, що домислює, договорює, зображає, підкреслює. Співаки (3+3) - кожний соліст з дивовижною філіровкою звуку й водночас хорист. Віолончелістка з унікальним звуковеденням. Ударник - чітка ритміка, логічна перкусія, збивки - профі! Над усім пані читець - без театральних афектацій, гармонічно.

Гармонія і перкусія - то досконалість! Як і логіка побудови. За усіма законами музичного розвитку. І, як належить, з переможними фіналами - зовнішньо-дієвим і духовним. Композитори/ піаністи/хормейстери Роман Григорів та Ілля Разумейко - вклоняюся вашій майстерності.

Хочется потиснути руку звукорежисеру. Вперше в нашому театрі в музичній виставі (в опері!!!), що йшла, зрозуміло, наживо, досягнутий баланс звуку. Звук давав можливість насолодитися ансамблями.

Про режисуру Влада Троїцького можна сказати одне - при зовнішній лаконічності логічно, в контексті. Двоярусна сцена, мінливість світлоряду - оригінально й вдало." - пише у соцмережі Марина Долгіх, музикознавець.

Якщо ви є поціновувачем творчості Троїцького і шаленієте від музики «Даха-браха» оперу ви б однозначно сприйняли на «ура». Проте частині непідготовлених глядачів було складно. В очікуванні, вочевидь, більш класичної постановки сприйняти гру музики і голосу частина кропивницької публіки так і не змогла.

Yov2
Yov3

Анастасія Дзюбак

Прочитано 1100 разів
Останнє редагування Четвер, 07 вересня 2017 17:10
Оцініть матеріал!
(0 голосів)

Додати коментар


+