Які партії роздають агітаційну пресу на Кіровоградщині

Понеділок, 21 вересня 2020 14:16

У Кропивницькому роздають партійні газети із наметів політичних сил, а також поширюють друковану агітаційну продукцію в під’їздах багатоповерхівок, роздають на ринках. Зазвичай – це партійні видання, хоча є і серед них всеукраїнський тижневик  – «Україна – Центр» та відновлена обласна газета «Ведомости плюс». Про це повідомляє mandarin-news з посиланням на громадянську мережу «ОПОРА».

У наметах партії «Пропозиція» роздають інформаційний бюлетень за серпень. На центральній шпальті розміщений колаж, на якому є зображення міського голови Кропивницького Андрія Райковича. У виданні розповідають про партійний з’їзд, запрошують долучитися до політичної сили, а також висвітлюють позицію засновників партії. На четвертій сторінці зазначено позиція політичної сили з різних питань, а також розміщено кросворд, де всі слова починаються префіксом «Про». У вихідних даних є інформація, де надрукований бюлетень, тираж, відповідальний за друк, замовник, номер замовлення.

Газету «Наш край – Кіровоградщина» кладуть у поштові скриньки у приватному секторі та роздають головам квартальних комітетів. Займаються цим представники партії. На першій сторінці розміщена світлина секретаря міської ради та представника цієї політичної сили Андрія Табалова і матеріал «7 вагомих причин проголосувати за «Наш край». У газеті також зазначена позиція політичної сили з питань газу та інформація про підвищення пенсій, реформу в медицині тощо. На четвертій сторінці розміщено карикатури на теми субсидій та поради про здоровий сон. У вихідних даних газети зазначено засновника і видавця – партія «Наш край», свідоцтво про реєстрацію, наклад, адресу редакції. Щоправда у дужках зазначено, що видання можна розповсюджувати до 15 вересня 2020 року.

Спецвипуск інформаційного вісника «Перспектива міста» роздають на вулицях обласного центру. На першій шпальті розміщено зображення політика, ймовірного кандидата на міського голову Кропивницького Артема Стрижакова та матеріал про проведення громадського форуму, який ініціювала ця ж політична сила. На другій сторінці також розміщена світлина Стрижакова та матеріал про його виступ на сесії міської ради Кропивницького. А поруч заверстаний матеріал про  допомогу однойменної громадської організації мешканцям обласного центру під час епідемії коронавірусу. У газеті йдеться про ініціативу загальноміської інвентаризації, рекорд на фестивалі «Об’єднаймо дітей мистецтвом та роботу приймальні політсили. У вихідних даних зазначено – засновник і видавець (співзасновник ГО «Перспектива міста») Ігор Саєнко, свідоцтво про державну реєстрацію, тираж, номер замовлення тощо.

Видання «Радикальна Кіровоградщина» роздають на вулицях обласного центру та міста Олександрія. На першій сторінці розміщено світлину та інформацію про очільника Радикальної партії – Олега Ляшка, а також про екснардепа Дмитра Лінька. У газеті йдеться про роботу партійців у районах, інформація про житлову субсидію тощо. У газеті зазначено тираж, хто друкував, відповідального за випуск.

Спостерігачі ОПОРИ зафіксували також безкоштовне розповсюдження газети «Україна – Центр».

У виданні розміщені матеріали про ексочільника Кіровоградської ОДА Сергія Кузьменка, який балотуватиметься на посаду міського голови Олександрії(подав документи в територіальну виборчу комісію); про ймовірного кандидата на міського голову Кропивницького Артема Стрижакова  від партії «Перспектива міста»; про ймовірну кандидатку на посаду міського голови Кропивницького Ольгу Ковальову-Алокілі від партії «Слуга народу»; про представника політичної партії «За Майбутнє» Олександра Горбунова та народного депутата «Опозиційна платформа – За життя» Сергія Ларіна. А також звіт міського голови Кропивницького Андрія Райковича. Всі вихідні дані у виданні  зазначені.

У середмісті Кропивницького поширюють нові випуски газети «Ведомости плюс» (видання кілька років не друкувалося). Придбати цю газету в кіосках «Укрпошти» неможливо. Більшість розміщених матеріалів стосується роботи та поглядів очільників політичної партії «Опозиційна платформа – За життя». Зокрема, розміщено матеріал про створення «гарячої лінії» за часів колишнього голови Кіровоградської ОДА, а нині нардепа Сергія Ларіна. На останній сторінці розміщені жарти та поради. У виданні зазначені вихідні дані – засновник (ТОВ «Видавничий дім Ведомости плюс»), головний редактор, свідоцтво про реєстрацію, тираж, замовлення. Цікаво, що у вихідних даний йдеться про друк  газети на власному обладнанні.

З цих видань, які безкоштовно поширюють в регіоні напередодні виборів, – три партійних і два періодичні.  І лише одне з них систематично виходило і в довиборчий період. Така активність свідчить про ймовірну дочасну агітацію на користь кількох партій, – зазначила координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Кіровоградській області Зоя Лебідь.

Згідно з частиною 2 статті 53 Виборчого кодексу України  друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про підприємство, що здійснило друк, або інформацію, що друк здійснено з використанням обладнання відповідного кандидата або партії (організації партії), яка висунула кандидата (кандидатів), їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів.

У частині 13 статті 57 йдеться, що забороняється виготовлення та поширення друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про підприємство, яке здійснило друк, тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника таких матеріалів.

Прочитано 286 разів
Оцініть матеріал!
(0 голосів)

Додати коментар


+