- Ви тут:
- Мандарин News
- Всі важливі новини
- Як на Кіровоградщині розвиватимуть людський капітал
Сьогодні, 12 червня, депутати обласної ради під час сесії затвердили програму розвитку людського капіталу на 2021-2024 роки. Про це йдеться на сайті обласної державної адміністрації.
За словами начальника управління освіти та науки ОДА Володимира Таборанського, за останні роки відбулося поступове зменшення чисельності вступників до закладів вищої освіти області. Це пов’язано як зі скороченням чисельності випускників шкіл, так і з виїздом абітурієнтів для здобуття вищої освіти до інших областей або за кордон. Зокрема це простежується на прикладі Центральноукраїнського педагогічного університету ім. В. Винниченка. Якщо в 2016 році до закладу вступили 9,2 тис. студентів, то в 2019 їх кількість зменшилась до 7,8 тис. осіб.
Фактично на рівні сільських територій виник гострий дефіцит кваліфікованих фахівців – педагогів, медиків, агрономів, екологів, працівників культури, економістів, менеджерів, фахівців з публічного управління та адміністрування, програмістів.
Окремою проблемою є низький рівень життя населення та, як наслідок, неспроможність випускників шкіл, особливо сільської місцевості, самостійно оплачувати вартість здобуття вищої освіти.
Саме тому надання кредитів на здобуття вищої освіти, а також запровадження регіонального замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою за денною і заочною формами навчання із затребуваних спеціальностей, є важливими складовими у процесі формування та накопичення людського капіталу області.
У сфері підготовки педагогічних працівників з вищою освітою очікується щорічний обсяг регіонального замовлення на рівні 30 осіб (з урахуванням кількості наявних вакансій та коефіцієнта старіння педагогічних кадрів), у сфері медичних фахівців – 30 осіб, в аграрній галузі, промисловості, екології та економіці – 30 осіб, для галузі культури – 20 осіб.
Такий прогнозний показник виконання регіонального замовлення сприятиме зменшенню наявної кількості вакансій, підвищенню якості надання освітніх послуг у закладах загальної середньої освіти, а також розвитку регіонального ринку вищої освіти.