- Ви тут:
- Мандарин News
- Всі важливі новини
- У Кропивницькому кожній третій дитині онлайн навчання не сподобалось
ГО «Батьківська рада Кропивницького провела дослідження «Дистанційне шкільне навчання у Кропивницькому: міфи та реалії» в рамках проєкту «Активні батьки Кропивницького» стосовно якості онлайн уроків в різних школах міста. 30 червня результати по дистанційній шкільній освіті презентувала авторка дослідження – юристка та заступниця керівника цієї ж громадської організації Євгенія Захарченко.
Дистанційне навчання потребує інших підходів, об’єму годин і домашніх завдань, ніж очне. І з цим справились далеко не всі школи міста, – такий висновок зробили представники ГО «Батьківська рада Кропивницького.
Що у школах?
В рамках дослідження активісти надсилали запити в школи міста.На них відповіли: ЗОШ № 37, ЗОШ № 10, СЗОШ № 3, НВО «Мрія»,НВО № 31, Наукового ліцею, Завадівської гімназії, ЗОШ № 4, Гімназії ім. О. Журливої, Кущівської гімназії та ГНТН. Усього надали відповідь 34 заклади освіти, 24 з них відповіли узагальнено, без зазначення конкретної кількості онлайн уроків, 10 закладів надали детальну інформацію.
Так, НВО № 37, зазначило детальну інформацію про кількість онлайн уроків щодо кожного класу та кожного предмету. Згідно відповіді Гімназії нових технологій навчання, за 3 місяці карантину для восьми класів, в яких навчається 248 дітей, вчителями цієї гімназії було проведено 2908 онлайн уроків.
А у Кущівській гімназії(ЗОШ №30) проаналізували свої недоліки та переваги, надали рекомендації батькам та дітям, провели для вчителів провела онлайн тренінги.
Були і школи, які не надали відповідь на інформаційний запит: СЗОШ №1 та № 14, НВО № 8, № 16 та № 26, Гімназія ім. Шевченка, ЗОШ № 38.
Батьки і дистанційне навчання
Участь в дослідженні взяли майже 500 батьків учнів різних шкіл міста, з них 96% – мами, 4% –татусі.
За інформацією батьків, в цілому заклади освіти вчасно реагували на їхні та учнівські. Зворотній зв’язок був.
Щодо кількості завдань, то ¾ батьків зазначили, що їх кількість під час дистанційного навчання була нормальною.
Також батьки розповіли, які форми дистанційного навчання використовували навчальні заклади: 78 % - відеоуроки, 69 % - презентації вчителя, 68 % - посилання на відео, 50 % - GOOGLE-форми, 30 % - відеоуроки МОН.
Батьки відповіли, що їхні діти хотіли б, щоб під час навчання учні частину матеріалу опановували дистанційно, а частину – очно. При цьому кожній третій дитині дистанційна форма навчання не сподобалась. 30% дітей онлайн навчання не сподобалось.
Що стосується ставлення батьків до навчання на карантині, то воно більш однозначне: 46% опитаних вказали, що їм не сподобалось, 41% батьків хочуть, щоб частина матеріалів вивчались дистанційно, а частина – очно, для 8 % – немає різниці і лише 5 % батьків думають перевести дітей на дистанційне навчання.
За словами батьків, найефективнішим інструментом дистанційного навчання є відеоуроки. Далі йдуть конференції, презентації з аудіозаписами та відео вчителів.
Що не так із сайтами закладів?
Також в рамках дослідження здійснили аналіз сайтів навчальних закладів. Він показав достатній рівень підготовки до дистанційного навчання СЗОШ № 3 (діти з особливостями слуху), ЗОШ № 37, «Вікторія – П» ,НВО «Мрія», ЗОШ № 2, Педагогічний ліцей (саме ліцей, а не НВО № 18, що входить до Наукового ліцею), гімназії ім. О. Журливої, НВО № 31, ГНТН.
Зазначимо, що громадська організація проаналізувала сайти центру методичної та соціально-психологічної служби управління освіти Міської ради міста Кропивницького(ЦСМПС) та Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського ІППО).
На сайті ЦСМПС інформація про платформи та інструменти, які вчителі можуть використовувати у своїй роботі, опубліковано 17 травня 2020. Тобто через 2 місяці після початку карантину та за 1 тиждень до закінчення навчального року. В опублікованій інформації майже повністю повторено лист МОН, з роз’ясненням про платформи та інструменти.
Також згідно опитування 423 вчителів, лише 0,6% повідомили, що вважають корисними проведення вебінарів та тренінгів методичним центром. Вчителі вважають, таке витрачання часу є недоцільним, адже заходи, організовані ЦСМПС, будуть неінформативними.
За час карантину жодної інформації про проведення навчання вчителів в ІППО не знайшли.
Міфи та реалії дистанційки в Кропивницькому
Також ГО вдалося виявити міфи та реалії дистанційого навчання в Кропивницькому.
Під час опитування батьки висловили побажання вчителям.