- Ви тут:
- Мандарин News
- Всі важливі новини
- Кропивницький: як нова назва приваблює туристів
Чи часто ви бачите в Кропивницькому туристів? Порівняно з іншими містами, Кропивицький не надто популярний серед відвідувачів, хоча і в місті, і в області є на що подивитися. Відомі міста-бренди Київ, Львів, Одеса знані в усьому світі. Як Кропивницькому підвищити свою туристичну привабливість до рівня столиці України та чи допомагає в цьому перейменування обласного центру?
Назва «Кіровоград» відлякувала
У 2017 році місцеві екскурсоводи ділились своїми думками стосовно переймменування тодішього Кіровограда. За рік після зміни назви місцеві гіди та краєзнавці виокремлювали проблеми, через які Кропивницький туристично непривабливий:
- самі жителі Кропивницького не знають свого міста
- немає розумної туристичної реклами
- недостатня співпраця влади з екскурсоводами
- мало стратегічно привабливих місць, фестивалів
- назва “Кіровоград” відлякувала
«Кропивницький» як бренд
Наразі Кропивницький розвивається в правильному напрямку. Про це говорить Василь Левицький, гід, журналіст, письменник.
Фото з ФБ сторінки Василя Левицького
Василь проводить безкоштовні екскурсії для гостей міста та самих кропивничан.
За його словами, перейменування міста, яке відбулося 14 липня 2016 року, вдало підхопило розкрутку сучасного бренда обласного центру.
Василь переконаний, що і туристів, і місцевих потрібно знайомити з оновленим Кропивницьким:
"Білоплямистість" міста (про яку я писав і говорив у попередні роки), тобто непомічання жителями цінностей свого міста, сама собою не зникне. Вона може поступово "розфарбовуватися" пропорційно до зростання подій, проектів, активної діяльності всіх жителів, зокрема екскурсоводів. І це мені помітно. Напрочуд важливо знайомити охочих з різними виглядами міста: і літературного, і містичного, і театрального, і казкового, і трилерного... Доречно пропонувати пограти в квести, придивитися до непомітного, зазирнути в закутки міста...
При тому, екскурсійні об'єкти є - лишається прокладати до них маршрути і доносити їх людям”.
Окрім того, краєзнавець акцентує увагу на співпраці влади з екскурсоводами через систематичну презентацію міста для офіційних гостей.
Задля спільної координації активна група екскурсоводів зібрала попереднього року майже всіх краєзнавців міста, представників музеїв, туристичних агентств, влади та ін., після чого з охочими створила і зареєструвала нову громадську організацію "Екскурсійно-інформаційний центр" ("Екскурс-Інформ"). За останні роки з'явився Національний мистецький фестиваль "Кропивницький", розвивається фестиваль "Весняний книговир", розкручується ІТ-фестиваль "Vesnasoft", розбігається "Krop Half Marathon" та інші, – розповідає Василь Левицький.
Логотип Кропивницького
Директорка агенції сталого розвитку «Хмарочос», громадська діячка, викладачка ЦДПУ ім. В.Винниченка Ірина Ткаченко разом з командою агенції розробили логотип міста, який став своєрідним неофіційним брендом. Сюди увійшли об’єкти, що асоціюються з Кропивницьким: театр, ліхтарі, фонтан. Офіційним логотипом міста є стилізована фортеця святої Єлисавети. Наразі його активно використовують в рамках діджиталізації культурної спадщини міста.
Що ж до неофіційного логотипу, то в образному ряді лого велоспільноти «Велокроп» використано візуальний стиль та елементи проекту "Мости до міста: Кропивницький". Також подібний стиль використовували для першого півмарафону в Кропивницькому.
На фото офіційний логотип Кропивницького
На фото приклад елементу візуального стилю міста, який розробив Артем Луценко
На фото логотип "Велокропу". Автор Ігор Соломаха.
За словами ідейного натхненника та автора неофіційного логотипу Артема Луценка, лого планують доопрацювати як повноцінний продукт.
Повинні відбутися процеси обговорення з жителями міста. Будь-який концепт знайде як прихильників, так і тих, кому ця ідея не зайде.
Ідеально було б якби міська рада оголосила конкурс на брендбук міста і люди обирали б із поданих заявок, – переконаний Артем.
#kropyvnytskyi
Для популяризації нової назви міста агенція сталого розвитку «Хмарочос» створила хештег #kropyvnytskyi, з яким проводили вуличні фотофлешмоби на Дворцовій, на площі та інших місцях. Хештег виготовили за підтримки Британської ради в рамках урбаністичного проєкту «Мости до міста» програми «Активні громадяни», щоб посилити позитивний імідж Кропивницького. #kropyvnytskyi використовували і під час першого півмарафону в Кропивницькому.
На фото логотип першого півмарафону в Кропивницькому.
Більшість людей підходили та фотографувались з хештегом. Потім писали в соціальних мережах з проханням використати хештег для своїх заходів.
Деякі жителі питали від якої ми політичної партії, але ми не є політичними. Це суто ініціатива «Хмарочосу». Деякі люди проходили повз. Були і такі жителі, які говорили, що фотографувалися якби назва була «Кіровоград» чи «Єлисаветград, – розповіла Ірина Ткаченко.
Фото з ФБ сторінки "Мости до міста. Кропивницький"
Нова назва увійшла в обіг, але…
Місцевий історик та екскурсовод Микола Привда впевнений, що переймування міста зробило його більш помітним на карті України.
Фото з ФБ сторінки Миколи Правди
За його словами, назва "Кропивницький" увійшла в обіг, хоча на побутовому рівні жителі міста продовжують вживати "Кіровоград":
Характерно, що на всеукраїнському рівні громадськість сприйняла такий ребрендинг дуже позитивно. Надзвичайно зросла цікавість туристичних фірм до нашого міста. А такі події, як цвітіння тюльпанів в Дендропарку та міжнародна виставка "Агроекспо" сприяють туристичному розвитку Кропивницького.
Микола Привда побоюється повернення старої назви "Кіровоград".
Щорічний фестиваль "Кропивницький" хоч не так швидко, як хотілося б, але робить свою справу. Проте певна частина інтелегенції міста все ж плекає надію знову повернутися до питання перейменування. Їхні думки підігріваються заявами новообраного президента про можливість проведення різного роду референдумів. Тож, на мою думку, Кропивницький сьогодні розвивається у правильному напрямку, ребрендинг назви пішов на користь, але існує загроза повернення до питання переймунування.