Кіровоградщина: навіщо водоканал повіряє лічильники

Понеділок, 08 березня 2021 10:46

Споживачі ОКВП «Дніпро – Кіровоград», які встановили прилади обліку води, знають, що згідно договору лічильники підлягають обов’язковій повірці раз на чотири роки. Часто люди вважають цю процедуру марною або й взагалі вважають її актом недовіри підприємства до споживача. В ОКВП «Дніпро-Кіровоград» роз’яснили навіщо і як проводять повірку лічильника.

Що ж таке повірка лічильника, хто, де та навіщо її проводить?

Слюсар контрольно-вимірювальних приладів та автоматики Олександрійського водопровідно-каналізаційного господарства ОКВП «Дніпро – Кіровоград» Сергій Зарецький показав реальну поетапну процедуру повірки лічильників.

Повірка лічильників проводиться винятково на сертифікованому стенді кваліфікованими та атестованими фахівцями ОКВП «Дніпро – Кіровоград». В Олександрії повіряють лічильники 15-, 20- та 25-міліметрового діаметру, інші (32- і 40-міліметрові, промислові) повіряють у Кропивницькому.

Побутові лічильники малого діаметру – 15 міліметрів. Часто у процесі експлуатації в ньому накопичується наліт, який може вплинути на точність його механізмів. Тож спочатку кожен лічильник відмивають вручну.

Далі на спеціальний стенд встановлюють 6 лічильників. Із системи виганяється повітря і на кожен лічильник ставиться оптоелектронний вузол, який буде зчитувати показники.

Система обраховує час проливу води та літраж, а фахівець тим часом слідкує за коректністю роботи лічильників на моніторі. Тут програма показує відповідні дані, а в разі, якщо лічильник працює зі значною похибкою – одразу інформує про це кольоровими індикаторами.

Перший пролив відбувається на малих протоках – через лічильник проходить 2,5 літра води, другий (середній) – 5 літрів, третій (великий) – 20 літрів. Якщо в роботі лічильника є похибка – його промивають вдруге. В основному, на те, пройде лічильник повірку чи ні залежить його технічний стан. Якщо є дефект у корпусі чи лічильному механізмі, який вже не регулюється, то такий прилад повірку не пройде і підлягатиме заміні – відповідний акт підписується і видається споживачеві.

Фахівець звертає увагу на наявність порушення пломби, цілісність скла, щоб виявити, чи не було стороннього втручання у роботу приладу. У разі виявлення таких погрішностей лічильник одразу дефектують. Видно також і коли споживач використовував магніти, щоб лічильник не рахував. Це визначає як спеціаліст, який займається повіркою (механізми, які піддавалися впливу магніту, одразу «підгальмовують», рухи стають поривчастими і визначити це навіть «на око» дуже легко), так і програма. Такий лічильник повірку однозначно не проходить.

Більшість побутових лічильників встановлені на водопровідних мережах вертикально, є й горизонтально встановлені лічильники. Різниці в роботі лічильного механізму залежно від типу встановлення немає, на похибку це не впливає. Але за рахунок більшого тиску води лічильник, який встановлений вертикально, швидше зношується, механізми можуть затиратися і зупинятися.

Період повірки лічильника, згідно з договором, складає один раз на 4 роки відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13 жовтня 2016 року № 1747 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації» незалежно від того, який саме лічильник встановив споживач. У більшості з них встановлені лічильники «Novator», але є сучасніші та значно дорожчі – наприклад, «Sensus» – цєй лічильник залитий гліцерином і герметично закритий, розібрати його неможливо навіть для прочистки, але він довговічніший. Який саме лічильників встановлювати споживач може обрати самостійно.

Після повірки всі дані лічильника та результат повірки заносяться в електронну базу, а також дублюються в спеціальний журнал.

Переплутати лічильники навіть з різних міст неможливо, адже кожен лічильник має свій серійний номер, рік випуску та показники під час демонтажу – все це ретельно фіксується. За день на одному такому стенді повіряють до півсотні лічильників.

Якщо лічильник не пройшов повірку і виписаний акт про непридатність, то споживач, який мешкає в державному секторі (багатоквартирних будинках) повинен придбати новий прилад обліку води і у визначений день фахівці водоканалу його встановлять. У приватному секторі заміна відбувається за рахунок внесків після відповідної заяви споживача.

Прочитано 272 разів
Останнє редагування Понеділок, 08 березня 2021 10:54
Оцініть матеріал!
(0 голосів)

Додати коментар


+