Безкоштовне морозиво та агітація в транспорті: як у Кропивницькому "купують" вибороців

Середа, 30 вересня 2020 11:45

У Кропивницькому провели відкритий турнір з боксу та роздавали морозиво у рамках святкування мікрорайону Кущівка. Заходи ініціювали представники політичної партії «Рідне місто». У Кропивницькій міській ТВК уже зареєстрували цю партію на участь в місцевих виборах. Про це повідомляє mandarin-news з посиланням на громадянську мережу ОПОРА.

В маршрутних таксі № 5 та 8  обласного центру розмістили оголошення про проведення боксерського турніру серед юнаків. На афіші зображенні елементи з боксерського бою. На синьому фоні написано: «Рідне місто. Відкритий боксерський турнір серед юнаків. 25 вересня о 15:00. Сквер Покровський». Представники ОПОРИ зафіксували цей факт порушення виборчого законодавства та звернулися із заявою до правоохоронних органів.

Під час проведення турніру дякували партії «Рідне міста», також виступив чинний депутат, кандидат у депутати Олександру Шамардін і представив інших кандидатів у депутати.

Партія «Рідне місто» на 26 вересня анонсували проведення дня мікрорайону. У програмі планували аніматорів, батути, кульки, майстер-класи тощо. Через  авіакатастрофу в Харківській області під Чугуєвом, де розбився літак Ан-26, концертну програму відмінили, однак дітям безкоштовно роздали морозиво.

На початку заходу кандидат у депутати Олександр Шамардін закликав присутніх вшанувати хвилиною мовчання загиблих і зазначив, що дітям безкоштовно роздадуть морозиво. А партійців попросив залишитися для спільної фотографії.

пивницька міська ТВК зареєструвала список партії «Рідне місто» на участь в місцевих виборах, які відбудуться 25 жовтня.

«На жаль, день міста, день мікрорайону чи будь яке інше свято є традиційними можливостями для непрямого підкупу виборців. Спостерігачі ОПОРИ неодноразово фіксували роздачу морозива, кульок тощо на попередніх виборчих кампаніях. Хоча діти не є виборцями, очевидним є факт, що у такий спосіб кандидати прагнуть завоювати прихильність дорослих, які приходять на свята з дітьми, а також стати впізнаваними для виборців. 

До того ж, згідно з вимогами частин 4-5 статті 51 Виборчого кодексу, якщо публічний захід відбувається за підтримки вже зареєстрованого кандидата, то такий захід має бути профінансований коштом виборчого фонду цього кандидата або партії, яка його висуває. Повідомлення про підтримку заходу кандидатом є передвиборною агітацією.Окрім того зупинки громадського транспорту і сам громадський транспорт – у переліку місць, в яких агітація заборонена», – зазначила координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Кіровоградській області Зоя Лебідь.

 

 

 

 

У частині 17 статті 57 йдеться, що забороняється розміщення матеріалів передвиборної агітації у транспортних засобах громадського користування та на їх зовнішній поверхні, у тому числі таксі, розміщення таких матеріалів у приміщеннях та на будівлях станцій метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, зупинках громадського транспорту, а також розповсюдження матеріалів передвиборної агітації через телерадіотрансляційні або інші інформаційні мережі сповіщання пасажирів та інформаційні табло у приміщеннях станцій та вагонах метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, на зупинках громадського транспорту, на проїзних разових, місячних чи інших квитках забороняється.

Відповідно до частини 6 статті 57 Виборчого кодексу України забороняється проведення передвиборної агітації або надання виборцям, закладам, установам, організаціям незалежно від їх підпорядкування та форми власності грошей, подарункових сертифікатів, продуктів харчування та спиртних напоїв, товарів (крім матеріалів передвиборної агітації, виготовлених за рахунок виборчого фонду, що містять візуальні зображення партійної символіки та брендування виборчої кампанії, згадування імені або зображення кандидата, який балотується на виборах, такі як плакати, листівки, календарі, блокноти, ручки, запальнички, сірники, значки, бейджі, USB-флешки, вимпели, прапори, книги, пакети, футболки, кепки, шарфи, парасолі та інші матеріали передвиборної агітації, вартість яких не перевищує 6 відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян), пільг, переваг, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних та нематеріальних активів, у тому числі від імені благодійних організацій, засновниками або членами яких є кандидат (кандидати), партія (місцева організація партії), та інших благодійних організацій, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати чи не голосувати за певного кандидата (кандидатів), партію (місцеву організацію партії) або згадуванням імені кандидата, назви партії (місцевої організації партії), символіки партії.

Відповідно до частини 5 статті 51 цього ж Кодексу до передвиборної агітації також належить використання символіки (гімну, прапора, розпізнавального знака, девізу) або логотипів партії - суб’єкта відповідного виборчого процесу, використання передвиборних слоганів, гасел кандидатів, партій (організацій партій) - суб’єктів відповідного виборчого процесу, а так само повідомлення про проведення видовищних чи інших публічних заходів на підтримку партії, кандидата або про підтримку зазначених заходів кандидатами, партіями (організаціями партій) - суб’єктами відповідного виборчого процесу, а також привернення уваги до участі у таких заходах партій чи певних осіб як кандидатів.

 

 

 

Прочитано 248 разів
Оцініть матеріал!
(0 голосів)

Додати коментар


+